14 dages lovpligtig fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret på din webordre efter Forbrugeraftaleloven. Perioden løber fra den dag du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får varen i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette på mail info@opalsmykker.dk.

Hvis varen er brugt, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Returnering

Ønsker du at returnere en vare, skal du sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 5 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Sammen med ordren skal du vedlægge dit ordrenummer, hvilket sikrer, at du hurtigere modtager det hævede beløb retur på dit betalingskort.

Udgifter til returnering ved fortrydelse betales af forbrugeren, ligesom du er ansvarlig for varen indtil den leveres hos os, så husk at få kvittering på pakken.

Hvis du vil returnere en vare, kan det gøres på følgende måder:

Returadresse:

OpalSmykker.dk/ V. DT Trading Aps

Thyges Vænge 1, 1. th.

2770 Kastrup

Danmark

 

Pakker som sendes til os pr. efterkrav eller uden omdeling modtages IKKE og varen vil dermed ikke være at betragte som returneret.

 

Reklamationsret

I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret på alle varer.

Det betyder, at du har mulighed for at klage over fejl og mangler ved varen, som opstår indenfor de første 2 år. Det er en forudsætning, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af normalt slid, forkert brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Herudover skal du reklamere indenfor rimelig tid efter, du er blevet opmærksom på fejlen/manglen.

Du har som forbruger således mulighed for at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, alt efter omstændighederne i den konkrete situation.

Har du en vare, du ønsker at reklamere over, skal du kontakte os på info@opalsmykker.dk, således at vi kan oprette sagen og returadresse, som skal bruges til returneringen.